Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025

Η Νικαράγουα επεκτείνει το οδικό της δίκτυο για την ενίσχυση της παραγωγής και της εδαφικής ασφάλειας

Πηγή - 06.12.2025, Sputnik Mundo
Η χώρα της Κεντρικής Αμερικής συνεχίζει να επεκτείνει το οδικό της δίκτυο σε περιοχές που είναι σημαντικές για την αγροτική παραγωγή και την εδαφική ασφάλεια, με την εγκαινίαση ενός εναλλακτικού αυτοκινητόδρομου 23 χιλιομέτρων που συνδέει τους δήμους Σαν Χουάν ντε Λιμάυ και Πουέμπλο Νουέβο, στο βόρειο διαμέρισμα Εστελί, στα σύνορα με την Ονδούρα.

Το έργο εντάσσεται στα 402 χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένων δρόμων που έχουν κατασκευαστεί στη Λας Σεγκόβια (νομοί της βόρειας Νικαράγουας), τα οποία ήδη επιτρέπουν την άμεση σύνδεση 12 δήμων με το κεντρικό οδικό δίκτυο.

Αυτή η πρόοδος εδραιώνει μια επιταχυνόμενη διαδικασία περιφερειακής ολοκλήρωσης και εδαφικού ελέγχου, όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Όσκαρ Μοχίκα, κατά τη διάρκεια της τελετής εγκαινίων που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα.

Ο Mοχίκα υπογράμμισε ότι αυτά τα τμήματα του οδικού δικτύου «αποτελούν ιδανικούς διασυνοριακούς διαδρόμους για την προστασία, την άμυνα και την εθνική ασφάλεια», καθώς διευκολύνουν την αποτελεσματικότερη κυκλοφορία των σωμάτων άμυνας, διάσωσης και επιτήρησης σε στρατηγικές περιοχές.

Επίσης, επισήμανε ότι η νέα υποδομή στο Εστελί εντάσσεται σε αυτή τη λογική εδαφικής κάλυψης, καθώς ανοίγει μια εναλλακτική διαδρομή προς τον Παναμερικανικό αυτοκινητόδρομο, διευρύνοντας τις στρατηγικές επιλογές κινητικότητας προς τα διαμερίσματα Λεόν, τη γειτονική Νουέβα Σεγκόβια  και τη Μανάγκουα, που βρίσκεται 177 χιλιόμετρα από την περιοχή.
«Με αυτόν τον τρόπο, ανοίγει ένας διάδρομος που βελτιώνει τη σταθερότητα και τη συνδεσιμότητα σε ολόκληρη τη βόρεια περιοχή (...). Αυτό επιτρέπει την ομαλή πρόοδο και παρέχει ασφαλείς διαδρομές για τις ζωτικές δραστηριότητες των οικογενειών μας», πρόσθεσε.

 

Παραγωγικά αποτελέσματα

Η κυβέρνηση της Νικαράγουας υποστηρίζει ότι αυτή η επέκταση του οδικού δικτύου έχει επιφέρει μετρήσιμες οικονομικές μεταβολές, ιδίως όσον αφορά τη μείωση του χρόνου μεταφοράς βασικών σιτηρών, λαχανικών, καφέ και καπνού.

Σύμφωνα με τον Μοχίκα, οι νέοι δρόμοι αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους για τους μικρούς παραγωγούς, αυξάνουν τη συχνότητα εφοδιασμού του τοπικού εμπορίου και ευνοούν την ταχύτερη πρόσβαση σε κέντρα υγείας και εκπαίδευσης.

«Είναι ένας δρόμος που ενισχύει την ασφαλή μεταφορά της παραγωγής», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι περισσότεροι από 126.000 παραγωγοί και οι οικογένειες έχουν ήδη επωφεληθεί από αυτή τη συνδεσιμότητα.

Κοινωνικός αντίκτυπος

Για τον δήμαρχο του Εστελί, Φρανσίσκο Βαλενσουέλα, αυτή η οδική υποδομή λειτουργεί ως καταλύτης για την κοινωνική ανάπτυξη.

Εξήγησε ότι οι δρόμοι έχουν επιτρέψει σε πανεπιστήμια στην ύπαιθρο, τεχνικές σχολές και κέντρα υγείας να έχουν τακτική πρόσβαση, κάτι που, όπως είπε, «ήταν αδιανόητο πριν από μερικά χρόνια».

«Για να καταπολεμήσουμε τη φτώχεια, χρειαζόμαστε παραγωγική υποδομή που να φτάνει στις οικογένειες από τις περιοχές (...) Η προσβασιμότητα είναι η βάση της ανάπτυξης, διότι προωθεί την εκπαίδευση, την υγεία, το εμπόριο και τον πολιτισμό»δήλωσε ο Βαλεσουέλα.

 Ο αντίκτυπος είναι επίσης αισθητός στην εμπειρία των κατοίκων και των αγροτών αυτής της περιοχής της Νικαράγουας.

Ο Χοσέ Αλφαρο Εσπινόσα, αγρότης από το Σαν Χουάν ντε Λιμάυ, εξήγησε ότι ακόμη και η μεταφορά με ζώα μεταφοράς φορτίων είναι πλέον ταχύτερη και ασφαλέστερη, μειώνοντας τις απώλειες και διευκολύνοντας την αγορά και πώληση σιτηρών.

«Ο έμπορος δεν έχει πλέον δυσκολίες να φτάσει. Αυτό είναι το σημαντικό, ότι η κυβέρνηση νοιάζεται για εμάς τους φτωχούς», δήλωσε.


     🔔 Εγγραφείτε στο κανάλι  μας  στοTelegram