Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Γκουαντάναμο: Βασανιστήρια με το... θέλημα του Θεού

 του Íñigo Sáenz de Ugarte

106 κρατούμενοι του Γκουαντάναμο συνεχίζουν την απεργία πείνας. Από αυτούς, 45 τρέφονται παρά τη θέλησή τους με ρινογαστρικούς σωλήνες. Τώρα ξεκινάει το ραμαζάνι, ο μήνας στον οποίο οι μουσουλμάνοι δεν τρώνε ούτε πίνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στη φυλακή όπου οι κρατούμενοι μπορούν να εγκλείονται για απεριόριστο χρόνο χωρίς δικαίωμα σε μια δίκαιη δίκη, δεν μπορεί να επιτραπεί τέτοια παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων τους;

"Γνωρίζουμε ότι ο σεβασμός της νηστείας την ημέρα και η μη εισαγωγή οτιδήποτε από το στόμα ή τις φλέβες είναι ένα απαραίτητο συστατικό του σεβασμού των μουσουλμάνων στο ραμαζάνι", είπε ο λοχαγός Ρόμπερτ Ντουράντ, εκπρόσωπος της φυλακής. "Τους κρατούμενους σε απεργία πείνας τους διαβεβαιώνουμε ότι η διατήρηση της ζωής τους μέσω εξωτερικής λήψης τροφής δεν προσβάλει τους κανόνες της πίστης τους".

Το πιο περίεργο  είναι ότι ο στρατιωτικός δεν έχει πρόθεση να γίνει σαρκαστικός. Χωρίς δικαιώματα και τρεφόμενοι με τη βία αλλά με τρόπο αποδεκτό σύμφωνα με το Κοράνι. Βασανιζόμενοι, αλλά με τάξη. Καλως ήλθατε στην Αμερική, χώρα των ελευθεριών.

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Περισσότεροι από 30.000 κρατούμενοι σε απεργία πείνας στην Καλιφόρνια

Για δεύτερη ημέρα απείχαν από το συσσίτιο τους την Τρίτη οι κρατούμενοι σε 20 τουλάχιστον από τις 33 συνολικά φυλακές της πολιτείας της Καλιφόρνιας, καθώς και σε άλλες 4 φυλακές εκτός πολιτείας, διατεθειμένοι να προβούν σε απεργία πείνας διαρκείας διεκδικώντας πιο ανθρώπινες συνθήκες κράτησης και μια ουσιαστική μεταρρύθμιση του σοφρωνιστικού συστήματος. Συνολικά εκτιμώνται σε πάνω από 30.000 οι συμμετέχοντες στην μεγαλύτερη διαμαρτυρία αυτού του είδους στην ιστορία της πολιτείας.
Τα κυριότερα αιτήματα των κρατουμένων είναι η κατάργηση του μακροχρόνιου εγκλεισμού σε καθεστώς απομόνωσης, η κατάργηση της ομαδικής τιμωρίας, βελτίωση της σίτισης και καλύτερα προγράμματα εκπαίδευσης και επανένταξης.

Η διαμαρτυρία ξεκίνησε από ομάδα κρατουμένων στις πολιτειακές φυλακές υψίστης ασφαλείας Pelican Bay στη Βόρεια Καλιφόρνια, που δηλώνουν αποφασισμένοι να λιμοκτονήσουν αν το υπουργείο Σωφρονισμού και Επανένταξης της πολιτείας της Καλιφόρνιας (CDCR) δε δεχτεί να συμμετάσχει σε ουσιαστικές διαπραγματεύσεις.

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Η Κούβα-πρωτοπόρος της ισότητας των δύο φύλων

Πηγή: Prensa Latina.

Την έκθεση της χώρας της στην Επιτροπή για την Εξάλειψη των Διακρίσεων κατά των Γυναικών του ΟΗΕ παρουσιάζει στη Γενεύη, η Υπουργός Δικαιοσύνης της Κούβας, María Esther Reus. Η υπουργός δήλωσε ικανοποιημένη για την πρόοδο της χώρας της στο συγκεκριμένο ζήτημα, εκφράζοντας την αισιοδοξία της πως η Κούβα θα υλοποιήσει το σχέδιό της για την περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου της γυναίκας σε όλους τους τομείς της οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής ζωής.

Η συνεδρίαση της 41ης Συνόδου της Επιτροπής, αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τις 26 Ιούλη. Τα κράτη που συμμετέχουν στην Επιτροπή, έχουν υπογράψει τη Σύμβαση εναντίον όλων των μορφών διακρίσεων κατά των γυναικών (CEDAW), η οποία εγκρίθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών το 1979, και τέθηκε σε ισχύ το 1981. Η Κούβα, όπως ανέφερε η υπουργός, έχει την «περηφάνια να είναι η πρώτη χώρα που υπέγραψε τη Σύμβαση και η δεύτερη που την επικύρωσε».

Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Ο Ν. Μαδούρο επιβεβαίωσε ότι ο Σνόουντεν ζήτησε άσυλο από τη Βενεζουέλα

Πηγή: Telesur

Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας, Νικολάς Μαδούρο, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι η χώρα του δέχτηκε επίσημα αίτηση ασύλου από τον πρώην πράκτορα της CIA, Έντουαρντ Σνόουντεν. «Μας έχει φτάσει ήδη η επιστολή της αίτησης ασύλου […] Πρέπει να αποφασίσει πώς θα πετάξει, αν αποφασίσει οριστικά ότι θα ταξιδεψει προς τα εδώ», διαβεβαίωσε ο Μαδούρο από το Μέγαρο Μιραφλόρες, την προεδρική κατοικία στο Καράκας.

Βγαίνοντας από συνάντηση με τον ομόλογό του πρόεδρο του Παναμά, Ρικάρντο Μαρτινέλι, ο αρχηγός του κράτους της Βενεζουέλας επανέλαβε ότι μπορεί να δεχτεί τον Εντουαρντ Σνόουντεν. «Λέμε σ’ αυτό το νέο που τον καταδιώκει η Αυτοκρατορία, να έρθει από δω».

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Νέλσον Μαντέλα: Ένας ειλικρινής φίλος του κουβανικού λαού

Όταν αποφυλακίστηκε το 1990, ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε ο Νέλσον Μαντέλα ήταν να επισκεπτεί την Κούβα. Σκοπός ήταν να εκφράσει το θαυμασμό και σεβασμό του απέναντι στον κουβανικό λαό και τον Φιντέλ. Η κουβανική διεθνιστική αλληλεγγύη, άλλωστε, τόσο απέναντι στην Αγκόλα όσο και στο δοκιμαζόμενο από το ρατσιστικό άπαρτχαιντ νοτιοαφρικανικό λαό είχε ενώσει με δεσμούς αμοιβαίου σεβασμού τους δύο λαούς.

“Ποιός εκπαίδευσε το λαό μας, ποιός βοήθησε τόσους πολλούς στρατιώτες και γιατρούς μας;” ανέφερε σε μια αποστροφή του λόγου του ο “Μαντίμπα” (όπως τον αποκαλούν οι οπαδοί του στην Αφρική) τον Ιούλη του 1991 επισκεπτόμενος το νησί της Επανάστασης. Μιλώντας ενώπιον του Φιντέλ και πλήθους κουβανών κατά την 38η επέτειο της επίθεσης στο στρατόπεδο Μονκάδα, ο Μαντέλα δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην “ιδιαίτερη θέση που κατέχει ο κουβανικός λαός στις καρδιές των αφρικανών”, στις κατακτήσεις του σοσιαλισμού στην Κούβα στα πεδία της επιστήμης, της παιδείας, της ιατρικής, της φιλολογίας και προέβλεψε ότι “ο κουβανικός λαός θα ξεπεράσει τις δυσκολίες όπως βοήθησε άλλους λαούς να το κάνουν” (μην ξεχνάμε ότι το 1991 ήταν η χρονιά της κατάρρευσης της ΕΣΣΔ, με τη νίκη της αντεπανάστασης, που προκάλεσε ουκ' ολίγες δυσκολίες στο νησί).

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Ο Λεονάρδο Παδούρα στην Αθήνα

Ο δημοφιλής κουβανός συγγραφέας Λεονάρδο Παδούρα βρέθηκε στην Αθήνα στα τέλη Ιουνίου και συμμετείχε σε δύο εκδηλώσεις, διοργανωμένες η πρώτη από το ινστιτούτο Θερβάντες και η δεύτερη από τις εκδόσεις Καστανιώτη και το βιβλιοπωλείο Ιανός.

Το Σάββατο 22 Ιουνίου, στο κλείσιμο του 5ου Φεστιβάλ ΛΕΑ, οι διοργανωτές επιφύλαξαν μια «τιτανομαχία» ανάμεσα σε δύο μέτρ του αστυνομικού μυθιστορήματος, τον Λεονάρδο Παδούρα και τον Πέτρο Μάρκαρη. Τη συζήτηση συντόνισε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας, Βίκτορ Αντρέσκο.

Οι δύο συγγραφείς, οι οποίοι συμπτωματικά έχουν γράψει από 8 αστυνομικά μυθιστορήματα, συμφώνησαν ότι το αστυνομικό μυθιστόρημα είναι λογοτεχνικό είδος της πόλης - της Αβάνας, της Βαρκελώνης, της Αθήνας, κατά περίπτωση - και ότι υπάρχει συνάφεια τόσο στη λογοτεχνία όσο και στην κουλτούρα και στην ιδιοσυγκρασία γενικότερα των λαών της «περιφέρειας», πιο συγκεκριμένα της Νότιας Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής.