Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2022

Χιλή: Πρώην αξιωματικός των καραμπινιέρων ένοχος για την τύφλωση της Φαμπιόλα Καμπιγιάι

Πηγή:  Κοσμοδρόμιο (kosmodromio.gr)

Η Καμπιγιάι είναι το πιο γνωστό θύμα της αστυνομικής βαρβαρότητας κατά την λαϊκή εξέγερση του 2019 στη Χιλή, που άφησε πίσω της τουλάχιστον 30 νεκρούς.

Δικαστήριο του Σαν Μπερνάρντο έκρινε ομόφωνα ένοχο, χθες Πέμπτη, πρώην αξιωματικό των Ειδικών Δυνάμεων της αστυνομίας ο οποίος δικαζόταν για επίθεση και πρόκληση σοβαρών σωματικών βλαβών εναντίον της, γερουσιαστή πλέον μετά τη νίκη της Αριστεράς στη Χιλή, Φαμπιόλα Καμπιγιάι, που έμεινε τυφλή όταν χτυπήθηκε από δακρυγόνο στα μάτια στα τέλη του 2019, καθώς η χώρα της Λατινικής Αμερικής συγκλονιζόταν από μαζικές διαδηλώσεις με κεντρικό αίτημα περισσότερη κοινωνική δικαιοσύνη.

 

Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι ο Πατρίσιο Ματουράνα, πρώην αστυνόμος Β΄, διέπραξε «παράνομη» επίθεση με αποτέλεσμα να υποστεί «σοβαρές και πολύ σοβαρές σωματικές βλάβες» η Φαμπιόλα Καμπιγιάι, η οποία χτυπήθηκε στο πρόσωπο από δακρυγόνο της αστυνομίας ενώ περίμενε λεωφορείο.

Η ποινή του πρώην αξιωματικού της αστυνομίας θα ανακοινωθεί στις 10 Οκτωβρίου, με την εισαγγελία να έχει ζητήσει να φτάνει στα 12 έτη κάθειρξης.



Η Φαμπιόλα Καμπιγιάι είναι το πιο γνωστό θύμα της αστυνομικής βαρβαρότητας κατά την λαϊκή εξέγερση του 2019 στη Χιλή, όπου υπολογίζεται πως τραυματίστηκαν σοβαρά από τις δυνάμεις καταστολής περισσότεροι από 3000 διαδηλωτές και έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 30.

Η Φαβιόλα Καμπιγιάι, εργάτρια, μητέρα τριών παιδιών, ιθαγενής, δέχθηκε στο πρόσωπο το στοχευμένο δακρυγόνο ενός αστυνομικού, καθώς πήγαινε στη δουλειά της, στις 26 Νοέμβρη του 2019, ενώ ακόμη ο λαός της βρισκόταν στους δρόμους, ζητώντας δικαιοσύνη. Ως αποτέλεσμα του σοβαρού τραυματισμού της έχασε με μιας τρεις από τις αισθήσεις της – όραση, γεύση και οσμή – καθώς το κρανίο της έγινε κομμάτια.

«Στις 26 του Νοέμβρη του 2019, την ώρα που πήγαινα στη δουλειά μου, ήμουν στη γωνία της Βιβασέτα. Την ώρα που έφτασα στη γωνία, οι χιλιάνοι αστυνομικοί με έπληξαν ρίχνοντας ένα δακρυγόνο κατευθείαν στο πρόσωπό μου. Νωρίτερα εκείνη τη μέρα είχαν γίνει διαδηλώσεις αλλά την ώρα που έφευγα για τη δουλειά, είχαν τελειώσει. Για την ακρίβεια, το κέντρο είχε δώσει εντολή ήδη στους αστυνομικούς να φύγουν, αλλά αυτοί δεν έφυγαν. Με χτύπησαν στο κεφάλι με το δακρυγόνο αφήνοντάς με τυφλή, χωρίς γεύση και όσφρηση, και με πολλαπλά κατάγματα στο κρανίο μου. Και βεβαίως δεν μου έδωσαν καμμία βοήθεια Δεν ενημέρωσαν ότι είχα πέσει κάτω. Δεν εκλήθη ασθενοφόρο να με παραλάβει. Οι γείτονές μου ήταν που νοιάστηκαν, κι η αδελφή μου, που ήταν μαζί μου εκείνη τη μέρα. Η αδελφή μου άρχισε να ουρλιάζει, κι οι γείτονες βγήκαν από τα σπίτια τους και άρον άρον με βάλανε σε ένα αυτοκίνητο και με πήγαν στα επείγοντα ενός νοσοκομείου. Μετά από αυτά, ήμουν σε κώμα περίπου μια εβδομάδα, κι ύστερα στο νοσοκομείο των εργατών», είχε περιγράψει τον τραυματισμό της η Φαμπιόλα Καμπιγιάι, σε συνέντευξή της τον περασμένο Δεκέμβριο στο thepressproject.gr