Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018

Ο Λόπες Ομπραδόρ ξεκινά την κατασκευή του τρένου Μάγια στο Μεξικό

Πηγή: Telesurtv.net
Ο πρόεδρος του Μεξικού, Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ (AMLO), ξεκίνησε την προηγούμενη Κυριακή την κατασκευή του Σιδηροδρόμου Μάγια, που θα διατρέξει 1.500 χιλιόμετρα στα νοτιοανατολικά της χώρας.

Ο Αρχηγός του Κράτους ξεκίνησε τις εργασίες για τη σιδηροδρομική υποδομή συμμετέχοντας σε τελετή με τους Αυτόχθονες Λαούς, όπου ζητήθηκε η συναίνεση της Μητέρας Γης για το έργο.



Επαναλαμβάνοντας την τελετουργία που τον συνοδεύει από την ορκωμοσία του ως προέδρου, ο AMLO συμμετείχε στην πνευματική τελετή με δώδεκα κοινότητες των Μάγια εγκατεστημένες στην περιοχή Τσιάπας, ενώ το τελετουργικό επαναλήφθηκε ταυτόχρονα στις πολιτείες Καμπέτσε, Γιουκατάν, Ταμπάσκο και Κιντάνα Ρόο, όπου θα επεκταθεί η γραμμή της αμαξοστοιχίας.

Τα έργα, τα οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το 2023, αρχίζουν με την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών που είναι σε αχρηστία, καθώς ανήκουν σε ένα παλιό εμπορικό τρένο που διέσχιζε τμήμα της περιοχής και σταμάτησε να λειτουργεί λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Η AMLO εξήγησε ότι το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης θα προέλθει από τον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο η κυβέρνηση του Μεξικού θα παράσχει επιδότηση ανά χιλιόμετρο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής.

«Χρειαζόμαστε ιδιωτικές επενδύσεις, και εκμεταλλεύομαι την ευκαιρία για να καλέσω τους επιχειρηματίες να συμμετάσχουν σε αυτό το έργο. Εξετάζουμε αν θα αναλάβουν ένα τμήμα, από 15 έως 18 δισεκατομμύρια πέσος ανά διαγωνισμό», δήλωσε ο πρόεδρος.

Το φιλόδοξο έργο που αντιμετωπίζει ο νεοεκλεγείς πρόεδρος επιδιώκει να ξεπεράσει την αποτυχία προηγούμενων κυβερνήσεων που προσπάθησαν να προωθήσουν την πρωτοβουλία για την επανεκκίνηση της οικονομίας στη νοτιοανατολική περιοχή της χώρας.

Αυτό το έργο «είναι πάνω απ 'όλα μια πράξη δικαιοσύνης, επειδή είναι η πιο εγκαταλειμμένη περιοχή της χώρας», δήλωσε ο AMLO, ενώ εξήγησε ότι θα υπάρξουν αναθέσεις για τρία είδη τρένων: φορτηγά, τουριστικά και επιβατηγά.

Επιπλέον, εγγυήθηκε τον σεβασμό προς το περιβάλλον διασφαλίζοντας ότι δεν θα κοπεί κανένα δέντρο και ότι ο σιδηρόδρομος θα χρησιμοποιεί υβριδικές ατμομηχανές βιοντίζελ, φροντίζοντας την πανίδα και τη χλωρίδα των τμημάτων που διασχίζει, ιδιαίτερα στη ζούγκλα.