Η κινεζική εταιρεία μπαταριών Catl κέρδισε μια διαδικασία υποβολής προσφορών για την ανάπτυξη των τεράστιων αποθεμάτων λιθίου της Βολιβίας,
Μια γιγάντια κινεζική εταιρεία μπαταριών, η Catl, κέρδισε μια διαδικασία υποβολής προσφορών για την ανάπτυξη των τεράστιων αποθεμάτων λιθίου της Βολιβίας, μεταδίδει το BBC.
Το εξαιρετικά ελαφρύ μέταλλο χρησιμοποιείται σε μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV), η παραγωγή των οποίων αναμένεται να αυξηθεί καθώς τα ορυκτά καύσιμα καταργούνται σταδιακά.
Ο πρόεδρος της Βολιβίας Λουίς Άρσε δήλωσε ότι η κοινοπραξία υπό την ηγεσία της Catl ξεκινά την «ιστορική» εκβιομηχάνιση του λιθίου στη Βολιβία.
Περισσότερα από 1 δισ. δολάρια θα επενδυθούν στην πρώτη φάση του έργου, είπε.
Η Αυστραλία και η Χιλή είναι οι μεγαλύτεροι παραγωγοί λιθίου στον κόσμο, αλλά η Βολιβία έχει τεράστια αποθέματα στις αλυκές Potosi και Oruro.
Τα τεχνικά εμπόδια και η έλλειψη υποδομής έχουν καθυστερήσει εδώ και καιρό την εξόρυξη λιθίου στη Βολιβία, τα αποθέματα της οποίας υπολογίζονται σε 21 εκατομμύρια τόνους.
Ο κ. Arce είπε ότι η Βολιβία εξακολουθεί να διαπραγματεύεται με άλλες ξένες εταιρείες για πιθανές συνεργασίες. Το πρακτορείο ειδήσεων Reuters αναφέρει ότι περιλαμβάνουν την αμερικανική εταιρεία Lilac Solutions, τη ρωσική Uranium One Group και τρεις άλλους Κινέζους πλειοδότες.
Ο κ. Άρσε είπε ότι στόχος ήταν να ξεκινήσει η εξαγωγή μπαταριών λιθίου το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Η Αργεντινή, η Βολιβία και η Χιλή μοιράζονται μια έκταση αλυκών, ή salars, που ονομάζεται «τρίγωνο λιθίου», που κατέχει περισσότερο από το 75% των κοιτασμάτων λιθίου στον κόσμο.
Η άλμη αντλείται από κάτω από τις αλυκές σε τεράστιες δεξαμενές εξάτμισης, μια διαδικασία που αφήνει πίσω το ανθρακικό λίθιο. Ωστόσο, οι τεχνικές προκλήσεις της εξόρυξης λιθίου έχουν εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη ρύπανση και την εμπορική βιωσιμότητα στη Νότια Αμερική και σε άλλα μέρη του κόσμου.