Αναρτήσεις ανά χώρα

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024

Αποκλειστική συνέντευξη με τον Φρέντυ Φερνάντες, Πρέσβη της Βενεζουέλας στην Ελλάδα

"Η δύναμή μας είναι η λαϊκή οργάνωση"  
Geraldina Colotti

Ο Φρέντι Φερνάντες, πρέσβης της Βενεζουέλας στην Ελλάδα, απαντά με πεποίθηση και επάρκεια στις ερωτήσεις των προσκεκλημένων - δημοσιογράφων και ακτιβιστών - που έχουν έρθει να ακούσουν τη συζήτηση για τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές της 28ης Ιουλίου, στις οποίες ο Τσαβισμός και όλα τα συμμαχικά κόμματα της αριστεράς έθεσαν για άλλη μια φορά υποψήφιο τον πρόεδρο Νικολάς Μαδούρο. 

Βρισκόμαστε στην Αθήνα, στην έδρα της Ελληνικής Επιτροπής Αλληλεγγύης στη Βενεζουέλα "Είμαστε όλοι Βενεζουέλα", την οποία συντονίζει ο Βαγγέλης Γονατάς. 
Ποιητής, δοκιμιογράφος, αναλυτής μέσων ενημέρωσης, ο 61χρονος Φερνάντες είναι μαρξιστής από παλιά, αγωνιστής από την εφηβεία του στην κομμουνιστική νεολαία. 

Κατείχε διάφορες θέσεις κατά τη διάρκεια της προεδρίας Τσάβες και στη συνέχεια επί Μαδούρο, ιδίως στον τομέα της επικοινωνίας. Στο τέλος της συζήτησης μας παραχώρησε αυτή την αποκλειστική συνέντευξη.

 Κομμουνιστής και Τσαβίστα - πώς συναντήθηκαν οι δύο εμπειρίες ;

Ήμουν αγωνιστής σε όλη μου τη ζωή. Στην ηλικία των 12 ετών εντάχθηκα στην κομμουνιστική νεολαία από επιλογή, η οικογένειά μου δεν ασχολήθηκε με την πολιτική. Πάντα πίστευα ότι ο μαρξισμός προσέφερε τα καλύτερα εργαλεία για να αλλάξει ο κόσμος, κάνοντάς τον καλύτερο για όλους. Όταν πραγματοποιήθηκε η πολιτικοστρατιωτική εξέγερση του Ούγκο Τσάβες στις 4 Φεβρουαρίου 1992, ήμουν ένας άνεργος δημοσιογράφος που, μαζί με άλλους, προσπαθούσα να διαδώσω εναλλακτικό περιεχόμενο σε σχέση με αυτό που επέβαλαν οι μεγάλες εταιρείες μέσων ενημέρωσης. Από τη μαρξιστική μου ανατροφή προέκυψε μια βαθιά δυσπιστία απέναντι στον στρατιωτικό τομέα, ο οποίος, εκείνη την εποχή, βρισκόταν υπό την κηδεμονία των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, γνώριζα ότι, από την εποχή του Μπολιβάρ και της ανεξαρτησίας, όταν οι στρατιωτικοί ηγέτες ήταν ένα μείγμα διαφορετικών ταξικών τομέων, αλλά με υπεροχή της λαϊκής τάξης, ο στρατός μας διατηρούσε ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη Λατινική Αμερική: η προέλευσή του προερχόταν από τις λαϊκές τάξεις και όχι από τη μεσαία τάξη και την ολιγαρχία. Έτσι, σύντομα μας έγινε σαφές ότι επρόκειτο για αριστερούς στρατιώτες.   Υπήρξε μια πρώτη σύγκλιση με το Μπολιβαριανό Επαναστατικό Κίνημα 200. Εκείνη την εποχή εμείς οι νέοι κομμουνιστές προσπαθούσαμε να κατακτήσουμε τη σκέψη του Μπολιβάρ, μια βαθιά αντιιμπεριαλιστική σκέψη, η οποία όμως, στα χέρια της αστικής τάξης, φαινόταν πολύ μακριά από την πραγματικότητα.

Ο Μαρξ, ωστόσο, δεν είχε καλή γνώμη για τον Μπολίβαρ. Ποιος ήταν ο προσανατολισμός του;

Την πρώτη φορά που αντιμετώπισα αυτό το πρόβλημα ήμουν 16 ετών. Ήμουν μαθητής-στέλεχος και επίσης μέλος της Μπολιβαριανής Εταιρείας στο λύκειό μου. Υπήρχε μία σε κάθε λύκειο, αλλά για έναν νέο άνδρα το να είναι μέλος αυτής της Εταιρείας ήταν ό,τι χειρότερο για την εικόνα του, τόσο ασφυκτικός ήταν αυτός ο θεσμός. Στην πραγματικότητα, ήμασταν εκεί για να δώσουμε ώθηση στη σκέψη του Μπολιβάρ. Όσον αφορά το κείμενο του Μαρξ "Μπολίβαρ και Πόντε", πρέπει πρώτα να αναρωτηθούμε αν ο Μαρξ ήταν μαρξιστής όταν το έγραψε. Δεν είναι, δεν αξιολογεί πώς ήταν η ταξική πάλη στην ήπειρο, πώς ήταν η οικονομική δομή τότε, τι συνέβαινε. Σαφώς, ο Μαρξ είχε τα θεμελιώδη εργαλεία για να κατανοήσει τον καπιταλισμό και τις αντιφάσεις του και την ανάγκη να παλέψουμε ενάντια στο σύστημα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήταν πάνω απ' όλα ένας μελετητής της Ευρώπης και όχι ένας γνώστης της πραγματικότητας της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής. Επιπλέον, έγραψε αυτές τις γραμμές όχι ως αποτέλεσμα έρευνας, αλλά ως αποτέλεσμα μιας ασήμαντης δουλειάς που έκανε έναντι αμοιβής και με βάση άρθρα εφημερίδων της εποχής που βρήκε στη βιβλιοθήκη, τα οποία σίγουρα δεν ήταν φιλικά προς τον Liberator. Είναι σαν να κάνει κανείς σήμερα έρευνα για τον Πρόεδρο Μαδούρο σε μια ευρωπαϊκή χώρα, με βάση άρθρα του Τύπου που σίγουρα δεν δίνουν την πραγματική εικόνα του πλαισίου μας και της φυσιογνωμίας του.

  Και μετά, πώς συνεχίσατε τη στράτευσή σας;

Όταν, το 1998, ο Τσάβες κέρδισε τις εκλογές με το Κίνημα της Πέμπτης Δημοκρατίας, είχε ήδη ξεκινήσει μια πορεία που μας ανάγκασε όλους να διαλέξουμε πλευρά. Αυτή η εκλογική διαδικασία θα πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω. Ήταν η πρώτη φορά που η δεξιά πτέρυγα απέκλεισε όλους τους υποψηφίους και ενοποίησε όλα τα κόμματα του συστήματος γύρω από τη μορφή του Henrique Salas Römer, κυβερνήτη της πολιτείας Carabobo. Η μόνη προεκλογική υπόσχεση του Τσάβες ήταν να συγκαλέσει μια Συντακτική Εθνοσυνέλευση και να επανιδρύσει τη δημοκρατία. Θυμάμαι ότι η δεξιά πτέρυγα στήριξε την προεκλογική της εκστρατεία στην κατασυκοφάντηση αυτής της ιδέας της συνταγματικής ανανέωσης, λέγοντας: με το σύνταγμα δεν μπορείς να φας, με το σύνταγμα δεν μπορείς να βρεις δουλειά. Ο Τσάβες, ωστόσο, επέμεινε στην ανάγκη ανανέωσης της δημοκρατίας προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πραγματικά δημοκρατικό σύστημα και να αποκτήσει πραγματική εθνική ανεξαρτησία. Και, σε αυτόν τον στόχο, απέσπασε τη σύγκλιση και την υποστήριξη ενός πολύ ευρέος φάσματος των Βενεζουελάνων που υποστήριξαν την υποψηφιότητά του, έχτισαν τη νίκη και απελευθέρωσαν αυτή την εμπειρία της λαϊκής δημοκρατίας προς τον σοσιαλισμό που κυβερνά τη χώρα. Από την πλευρά μου, άρχισα να συνεργάζομαι με την κυβερνητική δομή το 2000, στο γραφείο προώθησης του φορολογικού οργανισμού, Seniat, ο οποίος έπρεπε να αναπτύξει μια νέα μορφή επικοινωνίας, διαφορετική από την εποχή που βρισκόταν στην υπηρεσία του καπιταλισμού. Η πιο σημαντική εμπειρία, ωστόσο, διαμορφώθηκε μετά το πραξικόπημα του 2002.

Γιατί;

Ήμουν επικεφαλής του γραφείου επικοινωνιών της Εθνικής Τηλεόρασης, Venezolana de Televisión, για δύο χρόνια, και στη συνέχεια πέρασα ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο Πρακτορείο Ειδήσεων της Βενεζουέλας (AVN), ενώ ταυτόχρονα ήμουν αναπληρωτής υπουργός επικοινωνιών για τρία χρόνια. Για να κατανοήσουμε την πολιτική επικοινωνία στη Βενεζουέλα, πρέπει να θυμηθούμε ότι ένας από τους δημοσιογράφους που βρίσκονταν πιο κοντά στον Τσάβες, ο Αλφρέδο Πένια, ένας άνθρωπος με μεγάλη βαρύτητα στον Τύπο εκείνη την εποχή, είχε πείσει τον κομαντάντε ότι η καλύτερη επικοινωνιακή στρατηγική ήταν να την αφήσει στα χέρια των μέσων ενημέρωσης και να μην έχει πολιτική επικοινωνία. Και για ένα διάστημα τον άκουσε, ώσπου, με το πραξικόπημα του 2002, στο οποίο συμμετείχαν όλες οι ιδιωτικές εταιρείες μέσων ενημέρωσης, αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στα κρατικά μέσα ενημέρωσης, αλλά και να προωθήσει και να διευκολύνει τη δημιουργία εναλλακτικών μέσων ενημέρωσης. Ο Πένια ήταν από τους πρώτους που πρόδωσαν τον Τσάβες. Όταν ήταν δήμαρχος του Καράκας, έστειλε την αστυνομία να πυροβολήσει εναντίον διαδηλωτών στην  Πουέντε Γιαγούνο.
 
Ποια είναι η σημερινή κατάσταση της μπολιβαριανής επανάστασης από τη δική σας οπτική γωνία ως ποιητή, κομμουνιστή, δημοσιογράφου και διπλωμάτη;

Η επανάσταση αντλεί μεγάλη δύναμη από τη λαϊκή οργάνωση, δεδομένης της μεγάλης πολιτικής εμπειρίας που έχει συσσωρεύσει. Αυτό της επιτρέπει να έχει συγκεκριμένο σφυγμό για το τι συμβαίνει. Για παράδειγμα, ακριβώς από αυτή την περίοδο ενός τόσο σκληρού οικονομικού πολέμου, κατά την οποία οι άνθρωποι μπορούσαν να σκέφτονται μόνο την ατομική τους επιβίωση χωρίς να ανησυχούν για τους γείτονές τους, τους συντρόφους τους- αναδύθηκαν κοινοτικά δίκτυα για την κάλυψη των αναγκών. Και σε αυτό δεν συμμετείχαν μόνο οι Τσαβίστας, αλλά και η αντιπολίτευση, η οποία, στις κοινότητες, έδρασε μαζί μας για την επίλυση βασικών αναγκών, όπως ο εντοπισμός του πού θα προμηθευτούμε φάρμακα ή την  ανταλλαγή τροφίμων. Η αλληλεγγύη προέκυψε ως μέτρο αντιμετώπισης αυτού του τρομερού πολέμου που μας επιβλήθηκε και που μας επέτρεψε να προχωρήσουμε μπροστά ακόμα και στις χειρότερες συνθήκες.

Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης, ο Τσαβισμός είναι μειοψηφία και η Δεξιά έχει τη νίκη στο τσεπάκι της. Πώς να περιηγηθεί κανείς ανάμεσα σε στατιστικές και παραποιημένα βίντεο για να δε πώς έχουν τα πράγματα;

 Το Lauicom, το Διεθνές Πανεπιστήμιο Επικοινωνίας, με επικεφαλής την πρύτανη Tania Díaz, έχει αναλάβει να πολλαπλασιάσει τις ασκήσεις αξιολόγησης φωτογραφιών και βίντεο, διαλύοντας τις τεχνικές χειραγώγησης που κάνουν 50 άτομα να μοιάζουν με 50.000. Θυμάμαι ότι στο VTV, ο τότε υπουργός Επικοινωνίας, Jesse Chacón, συνέστησε να τραβηχτούν όλες οι διαδηλώσεις από ψηλά, γιατί έτσι ήταν πιο εύκολο να αποτυπωθεί η πραγματικότητα, ενώ το καδράρισμα από μπροστά θα μπορούσε να κάνει τον κόσμο να πιστέψει ότι η συμμετοχή ήταν μεγαλύτερη. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι η επανάσταση είναι παρούσα σε κάθε κοινότητα της χώρας, και έχει μια ευρεία οργάνωση μέσω πολλών καναλιών: κοινότητα, νεολαία, κομματικές οργανώσεις, λαϊκές πολιτοφυλακές, Clap. Μια πραγματική και ζωντανή παρουσία σε όλη τη χώρα, η οποία, μέσω της λαϊκής εξουσίας, μας επιτρέπει επίσης να καθορίσουμε τη συμπεριφορά των ψηφοφόρων. Και σίγουρα, τα στατιστικά στοιχεία της αντιπολίτευσης, σύμφωνα με τα οποία έχει το 80% της πρόθεσης ψήφου, κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ σε προηγούμενες εκλογές, είναι αρκετά περίεργα. Εμείς, προφανώς, έχουμε και τις δικές μας έρευνες που μας δείχνουν τα δεδομένα με μεγαλύτερο ρεαλισμό και ακρίβεια και μας καθοδηγούν στη δουλειά που πρέπει να κάνουμε, με συνείδηση και πεποίθηση, γιατί ξέρουμε ποια είναι η δέσμευσή μας απέναντι στο λαό, γιατί ανήκουμε στο λαό. Όπως κατήγγειλε ο πρόεδρός μας, υπάρχει ακριβής λογοκρισία από την πλευρά των μεγάλων εταιρειών μέσων ενημέρωσης για τη συσκότιση των γεγονότων.

Τα μέσα ενημέρωσης και η αντιπολίτευση μιλούν ήδη για "μετάβαση" από τον τσαβισμό σε μια δεξιά κυβέρνηση. Πρόκειται για σχέδιο μη αναγνώρισης  των αποτελεσμάτων;

Η αντιπολίτευση δεν έχει αναγνωρίσει ούτε μία εκλογική αναμέτρηση από το 1998, η μόνη φορά που σιώπησε ήταν το 2015, όταν κέρδισε την πλειοψηφία στο κοινοβούλιο. Η αντιπολίτευση και οι διεθνείς θεσμοί, αρχής γενομένης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία συμμετείχε σε αρκετές εκλογικές διαδικασίες στη Βενεζουέλα, γνωρίζουν ότι το δικό μας σύστημα είναι ασφαλές έναντι απάτης και ότι μερικές φορές χάσαμε δήμους για μία ψήφο και το αναγνωρίσαμε αυτό. Ωστόσο, ακόμη και αν κερδίσουμε με μία ψήφο, θα υπερασπιστούμε αυτό το αποτέλεσμα.

Πώς θα εξηγούσατε σε έναν νεαρό Ευρωπαίο ότι η εκλογική διαδικασία στη Βενεζουέλα είναι ασφαλής έναντι απάτης;

Οι νέοι, οι οποίοι είναι πιο εξοικειωμένοι με τα αυτοματοποιημένα συστήματα, είναι πιο πιθανό να καταλάβουν γιατί είναι αξιόπιστα. Το πρώτο στοιχείο είναι ότι το σύστημα ψηφοφορίας είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, ηλεκτρονικό. Επίσης, για να ψηφίσετε πρέπει να ενεργοποιήσετε το μηχάνημα με το δακτυλικό σας αποτύπωμα, αν δεν ταιριάζει δεν θα μπορέσετε να ψηφίσετε. Και στη συνέχεια, οι ψήφοι που συγκεντρώνονται σε ένα συγκεκριμένο εκλογικό τμήμα καταμετρώνται από το μηχάνημα, όχι από κάποιο άτομο. Η μετάδοση των ψήφων δεν γίνεται με το χέρι, αλλά ηλεκτρονικά. Πρόκειται για λογισμικό που ελέγχει πόσες ψήφοι υπάρχουν και για ποιον, και μεταδίδει την καταμέτρηση ψηφιακά. Το σύστημα ελέγχεται σε όλες τις πτυχές του, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις εκλογές. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης συμμετέχουν σε αυτές τις φάσεις με τους επαγγελματίες τεχνικούς τους. Και  όχι μόνο,   εδώ και χρόνια ο καθένας μπορεί να συνδεθεί στον ιστότοπο του CNE και να αναζητήσει τα αποτελέσματα ακόμη και ενός μικρού δήμου, αλλά κάθε αίτημα για χειροκίνητη επανακαταμέτρηση που υποβλήθηκε όλα αυτά τα χρόνια από την αντιπολίτευση παρείχε πάντα ακριβή ταύτιση με τα αποτελέσματα που εκδόθηκαν.

Ένα λαβράκι  που έβγαλε το πρακτορείο ειδήσεων της Βενεζουέλας έδειξε, μέσω της φωνής ενός Βραζιλιάνου δημοσιογράφου που εμπλέκεται στην υπόθεση, ότι η Ουάσινγκτον έχει επενδύσει ποταμούς χρημάτων για να στηρίξει την προεκλογική εκστρατεία της ακροδεξιάς της Βενεζουέλας. Τι σκέψεις σας προκάλεσε αυτή η είδηση;

Η αντιπολίτευση διέθετε πάντα πολλούς οικονομικούς πόρους, οι οποίοι της άνοιξαν τις πόρτες σε εταιρείες μέσων ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο και της επέτρεψαν να αγοράσει ψήφους. Επιπλέον, πρόκειται για μια πολύ διεφθαρμένη αντιπολίτευση, η οποία εκμεταλλεύτηκε την πολιτική στράτευση για να συσσωρεύσει προσωπικές περιουσίες. Έχει έρθει στο φως της δημοσιότητας ένας κατάλογος δημοσιογράφων που βρίσκονται στη μισθοδοσία όχι μόνο των Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά και αυτών των νέων εκατομμυριούχων που παρήγαγε η πολιτική δομή της αντιπολίτευσης- ακόμη και πολιτικοί του Μαϊάμι, αντι-κουβανοί ή αντι-βενεζουελάνοι, πλουτίζουν με τον ίδιο τρόπο. Για όλους μας, ξεκινώντας από τον πρόεδρο, ισχύει αυτό που ίσχυε για τον Τσάβες: η υπερηφάνεια για τη λαϊκή μας καταγωγή. Ο Τσάβες ήταν περήφανος για τη μικρή πόλη όπου γεννήθηκε, δεν ήθελε να είναι οπουδήποτε αλλού, σε οποιοδήποτε άλλο επίπεδο. Ήταν κάτοικος της Σαμπανέτα, μιας άγνωστης πόλης που την έκανε γνωστή στον κόσμο, γιατί μιλούσε πάντα γι' αυτήν με υπερηφάνεια και αγάπη. Και αυτό είναι μια πολύ έγκυρη πηγή για όσους, όπως εμείς, θέλουν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Στην ιταλική ταινία "Η μεγάλη ομορφιά", μια ηλικιωμένη καλόγρια λέει σε μια δημοσιογράφο που πηγαίνει σε ένα φανταχτερό πάρτι ότι τρώει μόνο ρίζες, γιατί οι ρίζες είναι σημαντικές και δεν μπορούμε να τις ξεχάσουμε.

Ο πρόεδρος Μαδούρο απέρριψε τον εκβιασμό της ΕΕ σχετικά με το θέμα της δυνατότητας χαλάρωσης των "κυρώσεων" με αντάλλαγμα το άνοιγμα προς την αντιπολίτευση. Ως πρεσβευτής σε ευρωπαϊκή χώρα, τι πιστεύετε;

Όπως φάνηκε με τη σύγκρουση στην Ουκρανία και τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη, η ΕΕ δεν έχει πλέον αυτόνομη πολιτική έναντι των ΗΠΑ και χάνει το ηθικό κύρος της σε διεθνές επίπεδο. Αυτό ισχύει και για την πολιτική κατά της Βενεζουέλας που επιβάλλουν οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Υπάρχει αύξηση των παραβιάσεων του διεθνούς δικαίου. Πώς αντισταθμίζεται αυτό στη Βενεζουέλα, η οποία υποφέρει από την επιβολή παράνομων μονομερών καταναγκαστικών μέτρων και έχει υποστεί την απαγωγή και τα βασανιστήρια ενός από τους διπλωμάτες της, του Άλεξ Σάαμπ ;

Ένας νόμος κατά του φασισμού ψηφίστηκε στο κοινοβούλιο μας, ο οποίος είναι πιο αναγκαίος και θαρραλέος από ποτέ. Νομίζω ότι η Ευρώπη πρέπει να κοιτάξει προσεκτικά τι της συμβαίνει, να αναθεωρήσει τις πολιτικές της, γιατί είναι πραγματικά λυπηρό το γεγονός ότι οι σύμμαχοι του εβραϊκού λαού, θύματα της γενοκτονίας από τον ευρωπαϊκό ναζιστικό φασισμό, είναι σήμερα οι φασίστες του κόσμου: αυτοί που υποστηρίζουν μια γενοκτονία εναντίον ενός σημιτικού λαού από ένα ρατσιστικό καθεστώς, αυτό του Ισραήλ, το οποίο εφαρμόζει απαρτχάιντ εναντίον του παλαιστινιακού λαού. Η προέλαση της ακροδεξιάς στην Ευρώπη είναι πολύ ανησυχητική για ολόκληρο τον κόσμο. Φαίνεται να έχουν ξεχάσει τα μαθήματα του 20ού αιώνα, του πρώτου και του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, που είναι γνωστοί ως παγκόσμιοι πόλεμοι, αλλά στην πραγματικότητα ήταν κυρίως ευρωπαϊκές συγκρούσεις. Και φαίνεται να έχουν ξεχάσει ότι στη δεύτερη σύγκρουση δεν ήταν μόνο ένας πόλεμος μεταξύ κρατών, αλλά και ένας μεγάλος λαϊκός πόλεμος, στον οποίο συμμετείχαν διάφορες δυνάμεις στην Ιταλία, την Ελλάδα, τη Γιουγκοσλαβία, που αγωνίζονταν όχι μόνο για να νικήσουν το φασισμό, αλλά και για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, για έναν καλύτερο κόσμο. Αυτό το θαρραλέο κομμάτι της ευρωπαϊκής ταυτότητας είναι σήμερα συσκοτισμένο από τις ηγεμονικές διεκδικήσεις για τον Νότο αλλά και για τους λαούς της Ευρώπης.

Στις εσωτερικές μάχες ορισμένων κομμάτων της Βενεζουέλας χρησιμοποιούνται τα δικαστήρια. Τι σχέση έχουν οι δικαστές με αυτές τις πολιτικές συγκρούσεις και τι συμβαίνει με το Κομμουνιστικό Κόμμα της Βενεζουέλας;

Υπήρξε μια σκληρή εσωτερική μάχη στο PCV, βαθιές διαφορές που οδήγησαν στη διάσπαση σε δύο κόμματα. Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο να δημιουργηθεί ξανά ένας χώρος συνάντησης, επίσης επειδή οι περισσότεροι κομμουνιστές δεν ανήκουν σε κανένα από τα δύο κόμματα. Όσον αφορά την παρέμβαση του δικαστηρίου, πρέπει να πούμε ότι με την επανάσταση, στο πλαίσιο της συνολικής υπεράσπισης των δικαιωμάτων, προστατεύονται και τα δικαιώματα των μελών του κόμματος, αν πιστεύουν ότι έχουν αδικηθεί και δεν ξέρουν πού να στραφούν. Μπορούν τότε να απευθυνθούν σε ένα δικαστήριο που μπορεί να ενεργήσει όχι μόνο σύμφωνα με το νόμο, αλλά και σύμφωνα με το καταστατικό του συγκεκριμένου κόμματος. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό. Κόμματα όπως οι Tupamaros, Patria Para Todos, Acción Democratica, Copei... και, πρόσφατα, το PCV έχουν προσφύγει στα δικαστήρια.
 
Υπάρχει μια εστία έντασης στη λατινοαμερικανική ήπειρο, που προκαλείται από το ζήτημα του Εσεκίμπο, της αμφισβητούμενης περιοχής μεταξύ της Γουιάνας και της Βενεζουέλας, όπου οορειοαμερικανικές πολυεθνικές κάνουν γεωτρήσεις. Ποια είναι η θέση σας σε αυτό;

Η θέση μας έχει ιστορική βάση. Καταγγέλλουμε την κατάχρηση του εδάφους μας από την Αγγλία για περισσότερα από 100 χρόνια. Δεν υπάρχει σύνταγμα της Βενεζουέλας που, από το 1811, να μην έχει καθορίσει εδαφικά όρια στον ποταμό Εσεκίμπο. Αντιθέτως, οι αξιώσεις της Αγγλίας βασίζονται σε μια δόλια διαιτητική απόφαση την οποία έχουμε καταγγείλει συστηματικά ως άκυρη και παράνομη. Γι' αυτό το Λονδίνο αποδέχθηκε τη Συμφωνία της Γενεύης, η οποία, το 1966, καθόρισε την ύπαρξη εδαφικής διαφοράς που θα επιλυθεί με συμφωνία αμοιβαίου οφέλους και για τα δύο μέρη, και η οποία αναγνωρίστηκε και από τη Γουιάνα. Και στηριζόμαστε σε αυτό και δεν θα υποστηρίξουμε την υπεξαίρεση του εδάφους μας από την Αγγλία, η αποικιοκρατία της οποίας έχει μεγάλη σχέση με όσα συμβαίνουν στην Παλαιστίνη, με όσα συνέβησαν με τις Μαλβίνες, με την κλοπή από την Ελλάδα των μαρμάρων του Παρθενώνα, αλλά και με εκείνη του χρυσού μας, ο οποίος εξακολουθεί να είναι κατασχεμένος σε βρετανικές τράπεζες.

******
 
Η Geraldina Colotti είναι ανταποκρίτρια του ιστότοπου "Resumen Latinoamericano" και της εφημερίδας "Cuatro F" στην Ευρώπη, καθώς και διευθύντρια της ιταλικής έκδοσης της "Le Monde diplomatique". Είναι μέλος του "Ευρωπαϊκού Δικτύου Αλληλεγγύης με τη Μπολιβαριανή Επανάσταση", της "Διεθνούς Γραμματείας του Εθνικού και Διεθνούς Συμβουλίου Λαϊκής Επικοινωνίας" (CONAICOP) και του "BRICS-PSUV (Διεθνείς Ταξιαρχίες Αλληλέγγυας Επικοινωνίας)". Είναι επίσης μέλος τοτ " Δικτύου Διανοουμένων στην Υπεράσπιση της Ανθρωπότητας (REDH)   και της Διεθνιστικής Συλλογικότητας Vientos del Sur,  καθώς και μέλος του Ενωμένου Σοσιαλιστικού Κόμματος Βενεζουέλας (PSUV).

 
 
 
      🔔 Εγγραφείτε στο κανάλι  μας στο Τelegram