ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΚΑΣ - Διεθνής Διάσκεψη “Είμαστε Όλοι Βενεζουέλα

Διάλογος για την Ειρήνη, την Κυριαρχία και την Μπολιβαριανή Δημοκρατία” Πηγή: www.icap.cu Οι εκπρόσωποι πολιτικών, κοινωνικών, ...

Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015

Πάνω από δέκα εκατομμύρια άνθρωποι στο κουβανικό πρόγραμμα “Υο, si puedo”


Το πρόγραμμα εκμάθησης ανάγνωσης-γραφής για ενήλικες “Ναι, εγώ μπορώ” (Υο, si puedo) -που δημιουργήθηκε από την κουβανή παιδαγωγό Λεονέλα Ρέλυς- έχει φτάσει σε πάνω από δέκα εκατομμύρια άτομα, αν προσθέσουμε και τις περίπου 795.000 που παρακολουθούν τώρα μαθήματα σε 11 χώρες του κόσμου, μεταξύ των οποίων η Αγκόλα, η Μοζαμβίκη, η Αϊτή, η Βενεζουέλα, η Κολομβία, η Νικαράγουα και η Ναμίμπια, ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα η δόκτωρ Λισσέτ Βαλντές Αμπρέου, ακαδημαϊκή υποδιευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Λατινικής Αμερικής και Καραϊβικής (Ιplac).

Η μέθοδος που εφαρμόζεται από το 2002, μετρά ήδη πάνω από 9.400.000 άτομα που έμαθαν ανάγνωση και γραφή, σε 30 περίπου χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, καθώς και σε άλλες περιοχές του κόσμου. Για αυτό ακριβώς, έχουν απονεμηθεί στην Κούβα διάφορες διακρίσεις από την Unesco, όπως η τιμητική διάκριση Rey Seijong το 2002 και 2003 και το ομώνυμο Βραβείο το 2006.

Σχετικά με το πρόγραμμα συνέχισης των σπουδών “Ναι, εγώ μπορώ να συνεχίσω” (Υο, si puedo segir) -που αναπτύσσεται σε τέσσερις χώρες της περιοχής (Βενεζουέλα, Βολιβία, Νικαράγουα, Κολομβία)- η Βαλντές Αμπρέου είπε ότι έχουν ήδη αποφοιτήσει πάνω από 1.220.000 άνθρωποι, και αυτή τη στιγμή το παρακολουθούν πάνω από 120.000.

Το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιούν είναι συμβατό με τις παραδόσεις,την ιδιοσυγκρασία και τις απαιτήσεις των κοινοτήτων όπου βρίσκονται οι κουβανοί εκπαιδευτές. “Έχει προσαρμοστεί στην αγγλική, πορτογαλική και τη γαλλική γλώσσα καθώς και σε διάφορες διαλέκτους, μεταξύ των οποίων οι aymar, creole και quechua”, σχολίασε.

Σημείωσε επίσης, ότι το Iplac αναπτύσσει μαζί με τα προγράμματα μάθησης ανάγνωσης-γραφής και συνέχισης των σπουδών, και άλλα προγράμματα που εγγυώνται την επαγγελματική τελειοποίηση μέσω μαθημάτων, εξάσκησης και διπλωμάτων, όπως και την ακαδημαϊκή διαμόρφωση με την ανάπτυξη ειδικοτήτων, master και doctora. Για παράδειγμα, στις κατηγορίες master και doctora, έχουν αποφοιτήσει πάνω από 4.000 επαγγελματίες από διάφορες περιοχές του κόσμου.

Το Ipac ιδρύθηκε με απόφαση του Παιδαγωγικού Συμβουλίου το 1990, με σκοπό να δημιουργήσει ένα χώρο διαλόγου, επαγγελματικής τελειοποίησης και συνεργασίας ανάμεσα στις χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής.

Βαγγέλης Γονατάς