Σάββατο, 12 Ιουλίου 2014

Διώρυγα που θα συνδέει Ατλαντικό και Ειρηνικό ωκεανό κατασκευάζει η Νικαράγουα

 Πηγή: granma.cu

Την τελική διαδρομή του Μεγάλου Καναλιού της Νικαράγουα, μήκους 278 χιλιομέτρων, που θα ενώσει τους δύο ωκεανούς  διασχίζοντας την χώρα από Ανατολή προς Δύση και θα ενώνεται με τους  ποταμούς Brito  και Punta Gorda, ανακοίνωσε η κυβέρνηση της Νικαράγουα και η ανάδοχος κινεζική εταιρεία  HKND.

Η διαδρομή αυτή επελέγη ανάμεσα από 6 εναλλακτικές προτάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας του Κινέζου επιχειρηματία Wang Jing και εγκρίθηκε ομόφωνα από την αρμόδια Επιτροπή του Μεγάλου Καναλιού και τους εκπροσώπους διαφόρων φορέων της χώρας.

Το μήκος του καναλιού θα υπερβαίνει κατά 3 φορές το μήκος του αντίστοιχου καναλιού του Παναμά. Θα περάσει μέσα από την  μεγάλη λίμνη  Cocibolca και τους ποταμούς που εισρέουν σε αυτήν, από την ζώνη ελεύθερου εμπορίου του Brito, από το τουριστικό θέρετρο  San Lorenzo, το αεροδρόμιο του Rivas, και θα  ενώσει δύο λιμάνια, στον Ειρηνικό και στην Καραϊβική.

Ο μηχανικός του έργου του καναλιού, Song Dong Yung, δήλωσε η κατασκευή θα προκαλέσει όσο το δυνατόν λιγότερες επιπτώσεις στους υδάτινους πόρους, καθώς θα κατασκευαστεί η τεχνητή λίμνη  Ατλάντα, παρόμοια με τη λίμνη Γκατούν του Παναμά, η οποία θα παρέχει το νερό για  την λειτουργία του καναλιού, και η οποία «θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε κέντρο  τουρισμού, οικολογίας και  υδατοκαλλιέργειας».

Με την ολοκλήρωση του -προϋπολογισμού 40 δις δολαρίων- έργου, το κανάλι θα εξυπηρετεί γύρω στα 5.100 πλοία το χρόνο, και θα μπορεί να καλύψει το 5% της διεθνούς κίνησης των πλοίων, που θα χρειάζονται 30 ώρες για να διασχίσουν το κανάλι.

Επιπλέον, η κατασκευή του Μεγάλου Καναλιού αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 200.000 θέσεις εργασίας. Η κινέζικη εταιρεία υπολογίζει να ολοκληρώσει το έργο μέσα στο 2019 και να τεθεί σε λειτουργία το 2020.